Δημιουργήστε ένα νέο Πίνακα για τις απουσίες.
Θα έχει όνομα ΑΠΟΥΣΙΕΣ και πεδία Α_Μ (αριθμό μητρώου μαθητή), ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ και ΑΡΙΘΜΟΣ
Καταχωρήστε απουσίες για κάθε μαθητή.
Δημιουργήσετε μία σχέση ένα προς πολλά, ανάμεσα στους Πίνακες ΜΑΘΗΤΗΣ και ΑΠΟΥΣΙΕΣ
(ένας μαθητής έχει απουσίες πολλές ημερομηνίες, αλλά κάθε απουσία μαθητή δεν αντιστοιχεί σε πολλούς μαθητές).
1. Κάντε ένα ερώτημα που θα σας δίνει αναλυτικά τις απουσίες, ομαδοποιημένες ανά επίθετο και όνομα μαθητή. Να φαίνεται η ημερομηνία και ο αριθμός των απουσιών κάθε μέρας που έλλειπε ο μαθητής
2. Κάντε ένα νέο ερώτημα που θα δίνει το άθροισμα των απουσιών ενός μήνα (π.χ. του Οκτωβρίου), ομαδοποιημένες κατά Επίθετο και Όνομα μαθητή.
3. Κάντε ένα νέο ερώτημα που θα δείχνει τους βαθμούς κάθε μαθητή, ομαδοποιημένους κατά Επίθετο και Όνομα μαθητή.
4. Στη συνέχεια, ας υποθέσουμε, ότι θέλετε να προσθέσετε ένα νέο πεδίο δίπλα στο βαθμό που θα γράφει "Επιτυχώς" αν ο βαθμός είναι μεγαλύτερος από το 10 και "Ανεπιτυχώς" αν είναι μικρότερος.
Για να το πετύχετε αυτό δημιουργήστε ένα δομημένο ερώτημα ως εξής:
Εναλλακτικά, μπορείτε και με δεξί κλικ.
Στο πλαίσιο διαλόγου που θα εμφανιστεί θα βρείτε Συναρτήσεις και επιλέξτε τις Ενσωματωμένες.
Κατόπιν, επιλέξτε τις συναρτήσεις που αντιστοιχούν στη Ροή Προγράμματος.
Εκεί θα βρείτε τη συνάρτηση IIf, που δεν είναι άλλη από τη γνωστή if (εάν), τη γνωστή δομή επιλογής. Η σύνταξή της είναι ως εξής:
Θα έχει όνομα ΑΠΟΥΣΙΕΣ και πεδία Α_Μ (αριθμό μητρώου μαθητή), ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ και ΑΡΙΘΜΟΣ
Καταχωρήστε απουσίες για κάθε μαθητή.
Δημιουργήσετε μία σχέση ένα προς πολλά, ανάμεσα στους Πίνακες ΜΑΘΗΤΗΣ και ΑΠΟΥΣΙΕΣ
(ένας μαθητής έχει απουσίες πολλές ημερομηνίες, αλλά κάθε απουσία μαθητή δεν αντιστοιχεί σε πολλούς μαθητές).
1. Κάντε ένα ερώτημα που θα σας δίνει αναλυτικά τις απουσίες, ομαδοποιημένες ανά επίθετο και όνομα μαθητή. Να φαίνεται η ημερομηνία και ο αριθμός των απουσιών κάθε μέρας που έλλειπε ο μαθητής
2. Κάντε ένα νέο ερώτημα που θα δίνει το άθροισμα των απουσιών ενός μήνα (π.χ. του Οκτωβρίου), ομαδοποιημένες κατά Επίθετο και Όνομα μαθητή.
3. Κάντε ένα νέο ερώτημα που θα δείχνει τους βαθμούς κάθε μαθητή, ομαδοποιημένους κατά Επίθετο και Όνομα μαθητή.
4. Στη συνέχεια, ας υποθέσουμε, ότι θέλετε να προσθέσετε ένα νέο πεδίο δίπλα στο βαθμό που θα γράφει "Επιτυχώς" αν ο βαθμός είναι μεγαλύτερος από το 10 και "Ανεπιτυχώς" αν είναι μικρότερος.
Για να το πετύχετε αυτό δημιουργήστε ένα δομημένο ερώτημα ως εξής:
Πηγαίνετε σε μία νέα στήλη του ερωτήματος, δίπλα από το βαθμό (σε προβολή σχεδίασης) και πατήστε το κουμπί
Εναλλακτικά, μπορείτε και με δεξί κλικ.
Στο πλαίσιο διαλόγου που θα εμφανιστεί θα βρείτε Συναρτήσεις και επιλέξτε τις Ενσωματωμένες.
Κατόπιν, επιλέξτε τις συναρτήσεις που αντιστοιχούν στη Ροή Προγράμματος.
Εκεί θα βρείτε τη συνάρτηση IIf, που δεν είναι άλλη από τη γνωστή if (εάν), τη γνωστή δομή επιλογής. Η σύνταξή της είναι ως εξής:
IIf («εκφρ»; «αληθέςμέρος»; «ψευδέςμέρος»)
Δηλαδή, αν ισχύει η έκφραση, θα εκτελεστεί ό,τι περιέχεται στο "αληθές μέρος", αλλιώς θα εκτελεστεί ό,τι περιέχεται στο "ψευδές μέρος"
Η έκφραση που ψάχνουμε είναι αν το πεδίο ΒΑΘΜΟΙ του Πίνακα ΒΑΘΜΟΣ είναι μεγαλύτερο του 10.
Άρα, πατήστε πάνω στο «εκφρ» και από το πλαίσιο διαλόγου που έχετε ανοικτό επιλέξτε ΠΙΝΑΚΕΣ και από τον πίνακα ΒΑΘΜΟΙ το πεδίο ΒΑΘΜΟΣ.
Δίπλα του γράψτε τη σχέση που ψάχνετε: >10.
Τέλος, βάλτε τα σωστά μηνήματα "Επιτυχώς" ή "Ανεπιτυχώς" αναλόγως αν ισχύει η παραπάνω σχέση.
5. Βρείτε το μέσο όρο των βαθμών ενός μαθητή σε όλα τα μαθήματα. Τα δεδομένα να είναι ομαδοποιημένα κατά Επίθετο και όνομα μαθητή
Αν αφήστε το δομημένο ερώτημα όπως παραπάνω, θα δημιουργηθεί πρόβλημα. Κι αυτό, διότι ψάχνει τους βαθμούς, ενώ υπάρχει ο Μέσος Όρος των βαθμών. Επομένως στην έκφραση πρέπει να μπει ο μέσος όρος του πεδίου ΒΑΘΜΟΙ του Πίνακα ΒΑΘΜΟΣ. Τη συνάρτηση Μέσος_Όρος θα τη βρείτε
στις Συγκεντρωτικές SQL συναρτήσεις της Δόμησης Εκφράσεων.
6. Δημιουργήστε ένα νέο ερώτημα που θα υπολογίζει το σύνολο των απουσιών ενός μαθητή και θα εμφανίζει "Επαρκής Φοίτηση" αν αυτό είναι μικρότερο ή ίσο του 114, ενώ σε αντίθετη περίπτωση "Ανεπαρκής Φοίτηση".
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.